woensdag 7 mei 2014

Cadeautje (voor mezelf)

Vorige week bezocht ik met vriendin K de quiltexpo in Velthoven, Nederland.

En wat we daar zagen... geweldig gewoon!
Eerst was er de tentoonstelling van allerlei mooie, zeer mooie, vrolijke, zeer vrolijke, kunstige, zeer kunstige en enkele wat minder geweldig mooie quilts.

Ergens in een hoekje zat ook een Japanse quiltster met eigen ontwerpen en een prachtig naaitasje:





 
Onze handen jeukten verschrikkelijk om zelf onmiddellijk aan een of ander project(je) te beginnen en daar hadden de organisatoren natuurlijk op gerekend, want het tweede deel van de expo bestond uit een zaal vol kramen met stoffen en stofjes in alle mogelijke kleuren en met alle mogelijke tekeningen. Daar konden we (en blijkbaar de meeste bezoeksters) moeilijk aan weerstaan. 


Ik kocht een paar lapjes die bij het geschenk van petekind S passen, een prachtige lap zijde voor een kleedje voor mezelf of kussens voor onze zetel en twee rolletjes stikzijde die in het zonlicht verkleuren van wit naar blauw of fuchsiarood. (werkt echt! Ik heb het al uitgetest)
Geduld, mijn buit toon ik als ik de stoffen ga verwerken.

Vriendin K liet zich eens goed gaan aan het kraam met vintage-jaren-50-stofjes.
Wij blij!!!


En vandaag kreeg ik twee in Amerika bestelde boeken in de bus (nee op de post)


 
 
Nicole Mallalieu van 'The Better Bag Maker' geeft al haar tassen de naam van een stad. Barcelona kan mij wel bekoren:
 
 
 
 
En wat vond ik in het boek van Lisa Lam?
 
 
 
 
Een make-up-tasje heb ik niet direct nodig, maar een naaitasje met extra zakjes en opbergvakjes kan ik er wel van maken!
 
Ziezo, een mooi cadeautje voor mezelf. Nee, niet alleen voor mezelf, want blijkbaar bestelde ik in al mijn enthousiasme twee exemplaren van 'A Bag For All Reasons'.
Gelukkig heb ik zussen en nichtjes die ook graag naaien. Daar raakte ik direct mijn extra boek kwijt. Wie weet komen we op het volgende familiefeestje dan met een zelfde tas:
 


 
Zou toch tof zijn he?!
 
 
 
 
 


1 opmerking:

omatof zei

Wauw tof zeg, een quiltexpo met duizend-en-een stofkes, da's puur genieten he! Die boeken zien er ( op de kaft) al super uit. Jammer dat ik pas jarig was zeg...... Geniet van je 'bijpassende' nieuwe stofkes en 'k weet dat je nieuwe project alweer prachtig wordt! Ik kijk er al mee naar uit..