dinsdag 20 mei 2014

Opdracht

Opdracht dit schooljaar op de academie:
  • ontwerp en maak een vaas voor twee verschillende bloemen
of
  • ontwerp en maak twee voorwerpen die bijeen passen en toch tegengesteld zijn
Ik combineerde beide opdrachten en maakte twee vazen die wat kleur betreft bijeen passen maar vormsgewijs  elkaars tegengestelde zijn.

De eerste vaas bedacht ik voor pioenen. De vaas is kronkelig en gedeukt zoals grillige takken van struiken en bomen. Ook pioenen hebben niet echt kaarsrechte takken.




De tweede vaas wou ik strakker en ze moest voor mij in een 'boog' eindigen. Daar wil ik calla's in zetten.




Voor de afwerking gebruikte ik dezelfde kleuren en ongeveer dezelfde tekening. Zo passen de vazen bij elkaar.

 
 
 
Nu nog de bloemen, maar dat is voor de volgende week. Eerst een tripje richting zuiden.
 
 
 
 


Geen opmerkingen: