zondag 27 januari 2013

Klaar!

Hoera, de nieuwe doorstikte patchwork kippentas is klaar.

Hier is hij:




De voorkant:
 
 
 
 
 
 
 
De achterkant:
 
 
 
 
 
 
De binnenkant:
 
 
 
 
 
 
 

De groene rits (hier niet zo goed te zien, ik weet het) vind ik zelf mooi bij al het blauw.
 
 
 
 
 
 
De quilt loopt ook in de buitenzak door:
 
 
 
 
Zoals ik al zei, heb ik het patroon van Sanne en Riet gebruikt (nr 27 in Zo geknipt). Het is een tas met verzonken rits. Ik ben fan de tassen van Eloleo, dat weet iedereen.
 
Voor de panden van de buitenkant heb ik kleine quilts gemaakt van allerlei stoffen. Ik begon met de kippen en zocht daar allerlei blauwe of passende lapjes bij.
 
Het paspel bovenaan is voor deze tas niet zo'n goed idee: de quilts zijn nogal dik en stijf en laten zich niet zo gemakkelijk omplooien. Met wat extra stoom (en een vuile vlek) van mijn strijkijzer lukte het ongeveer. Ik heb de rand dan nog eens doorstikt, maar dat geeft dan weer een zichtbaar stiksel aan de binnenkant vooral omdat ik voor al het naaiwerk witte draad wou gebruiken.
 
Ik heb alle stoffen uit mijn voorraad gekozen. Er zitten lapjes bij van Kaffe Fasset (altijd kleurrijk), andere stukjes hebben een tweede leven gekregen en van sommige stofjes ken ik de herkomst echt niet meer.
 
De sneeuw is goed aan het smelten. Overmorgen zal er niet veel meer van te zien zijn.
 
Ik kan dan met mijn nieuwe tas op stap!
 
 
 
 


 

7 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een prachtexemplaar!

Kelly - Ma vie en vert zei

Pfieuw, wat een werk moet dat geweest zijn! Wel een leuk resultaat!

Juffra Toertjes zei

Toffe tas.....daar heb ik het geduld niet voor!
En wat een mooi stofke aan de binnenkant!
Op mijn blog loopt een give-away en daar kan je ook stofkes winnen....kom maar eens kijken!

wapiti zei

Eigenlijk valt dat nogal mee. De lapjes zijn op een ondergrond gestikt, niet apart aan elkaar. Dat gaat vrij vlug. Het duurde veel langer om de stofjes uit te kiezen.

wapiti zei

De binnenkant is een stofje van Kaffe Fasset. Ik heb het in verschillende kleuren (gehad) omdat ik het zo mooi vind.

omatof zei

wauw,wauw,daar is mijn breiwerk niks tegen. 't moet dringend naar de bijscholing!

wapiti zei

Dan zul je eens moeten komen hé!