zondag 13 januari 2013

Bekers met warme voeten

Rond Kerstmis maakte ik voor vriendin E een paar pannenlappen/onderleggers. Vanmorgen deed ik nog eens een grabbel in mijn uitpuilende restjesbak en naaide nog wat stukken tot een geheel.


Ik vind ze eigenlijk te mooi om in de keuken als pannenlap vuil te maken en daarom ga ik ze als onderzetter gebruiken.
De stoffen zijn allemaal restjes van vroegere projecten.  Dat is het voordeel van veel naaien en weinig weggooien: je kunt al vlug een doos vullen met snippers of reepjes stof.




De verschillende stofjes heb ik in gelijke repen gesneden.
Die repen zijn dan in een V aaneengenaaid en daarna bijgesneden tot een rechthoek. 















De achterkant is een lapje dat ik naar de voorkant plooide en dan als rand vaststikte.



Om de V-vorm te benadrukken heb ik alles doorstikt op 1,5 mm van de naden.


Zo hebben onze bekers in de winter ook lekker warme voeten!













En nu ga ik een lekkere thee drinken!


Sorry voor de slecht kleurkwaliteit. het is allemaal veel blauwer geworden dan in werkelijkheid, hoewel ... hoe blauwer hoe liever ;-)




3 opmerkingen:

omatof zei

wel erg mooi, en die stofjes komen mij hier aan zee wel erg bekend voor! Hier om onszelf warm te houden zeker nu het terug sneeuwt! knf

hobbyloes zei

Wat leuk die onderzetters, het lijken net kleine quiltjes,
vind het een goede verwerking van overgebleven stofjes.

Anoniem zei

Heel leuk gemaakt mooie kleuren bij elkaar!