vrijdag 25 januari 2013

Halfweg

De nieuwe tas is in aantocht!

De buitenkant is klaar: voor- en achterkant en een zak.





voorkant met buitenzak




 
 
 

achterkant

 
 
De stofjes komen allemaal uit de voorraad. Ik hou alle restjes bij en af en toe komen die echt van pas, zoals hier dus.
 
Er zitten ook wat herinneringen tussen.
De kippen zijn weggelopen van een tafellaken van zus M, van het blauw-wit gestreepte stofje heeft de dochter als peuter een kleedje gehad en de blauwe stof met cirkels en bloempjes was in een vorig leven een stuk van het gordijn op mijn eerste eigen kamer. Dat lapje is ondertussen zowat 40 jaar oud en geloof het of niet, maar twee jaar geleden zag ik in een kinderboetiek in Antwerpen hemdjes en rokjes in dit stofje. Ik ben de winkel binnengestapt om eens te voelen en goed te kijken.
 
De binnenkant van de tas is gestikt, maar de hele assemblage zal voor morgen zijn.
 
 
Ondertussen heb ik voor zus H een kleed genaaid. Volgende week geeft ze samen met haar man een feestje: ze zijn dan tien jaar getrouwd. En bij een feestje past en nieuw kleedje. Een fotootje komt later na de festiviteiten.
 
 
 



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er al heel mooi uit... stofjes met kippetjes zou ik ook wel willen!

Fijn weekend!
Marina

omatof zei

ineens twee tassen gemaakt?!?