vrijdag 4 januari 2019

2019 een nieuw begin

Een nieuw jaar, een nieuw begin en nieuwe 'goede' voornemens.Ik wil niet achterom kijken. 2018 was niet direct mijn super jaar, er zijn er al betere geweest.


Niet getreurd, er liggen weer 12 maanden, iets minder dan 52 weken en 362 dagen voor ons en die kunnen we vullen met nieuwe dromen, nieuwe uitdagingen, mooie ontmoetingen, gezelligheid en af toe wat toegelaten verdriet, kortom een heleboel goede voornemens.

Eigenlijk wou ik daar niet meer aan meedoen, aan al die voornemens die na enkele weken al ergens in een hoekje liggen te verslonzen en toch ... Hier gaan we!

Ik wil (zou willen) dit jaar

  • mijn agenda goed bijhouden zodat ik op de juiste dag en het juiste uur ergens verschijn. Wie me kent, begrijpt me. Ik schafte me dus een nieuw boekje aan en  de Kleine Prins gaat nu mijn goede wil ondersteunen.
 
 
  • meer quilten. Ik heb nog veel stof liggen en nog meer ideeën in mijn hoofd en in die vele boeken die ik al kocht. Ik ben al goed bezig: het wordt een levensboom, nu nog niet duidelijk, maar dat komt nog wel.
 
 
 
 
  • doorwerken aan het truitje dat ik aan het breien ben. Ik koop geen wol meer vooraleer het vorige project afgewerkt is. Dit wordt een vestje:
 
 
 
  • zeer regelmatig schrijven. Ik schrijf in een van mijn mooie schriftjes (verslaving) om de twee dagen of zo een vervolg aan een lange brief aan de zoon. Hij zal hem misschien nooit kunnen lezen, maar dat geeft niet. Ik vertel wat er die dag(en) gebeurd is en wat dat met mij doet. Het is een hulpje om mijn gedachten te ordenen en mijn emoties wat te kanaliseren. Het is ook een manier om een beetje afstand te houden en zelf nog te leven, te functioneren.
 
 
 
  • veel lichtjes, zeker in deze donkere dagen. Ik laat ze staan en steek er elke dag opnieuw een theelichtje in.
 
 
 
Tel daarbij nog mijn voornemen om opnieuw meer te lezen en mijn dagen zullen goed gevuld zijn. (gelukkig hebben wij een super poetshulp ;-) )
 
Ik wens jullie ook een mooi jaar met veel uitdagingen en veel licht!
 
PS sorry voor de slechte foto's. Het licht is vandaag niet optimaal en mijn camerakunsten zijn dat nog minder.
 
 
 

 



Geen opmerkingen: