zondag 6 april 2014

Vakantie!

Het woord vakantie heeft voor mij altijd iets magisch gehad. Al die vrije tijd, al die dagen die open liggen zonder moeten .

En nu ik eigenlijk op eeuwig- (of toch bijna) durende vakantie ben, blijf ik leven op het ritme van een schooljaar. Daar hebben de lessen op de academie en de bijlessen die ik geef allicht heel veel mee te maken.

De twee magische weken zijn dus weer begonnen en mijn hoofd zit weer vol plannen.

Eerst moet ik nog regelmatig met de benen omhoog. De spataderoperatie heeft me behalve een vijftiental dichtgeplakte sneetjes en op elk been een kanjer van een blauwe zwarte plek van in mijn lies tot aan mijn enkel ook nog twee verplichte witte steunkousen opgeleverd. Die moeten na wandelen (verplicht), bezig zijn (toegestaan) of rechtstaan (verboden) even de hoogte in, kwestie van het bloed de juiste richting te wijzen.



Maar buiten dat rusten is er nog genoeg tijd voor andere projecten:

- Er staat een serre in onze groentetuin! Een plastieken van den Aldi, maar dat geeft niet, ik ben er super blij mee. Morgen komen er tomaten, paprika's, pepertjes, courgettes, komkommers, ... in. Alles in spe natuurlijk. Groot project!

 
 
 
Er groeien al rabarber, kardoen, radijsjes en selder, de rest is gezaaid, maar laat zich nog niet zien.
 
 
- Mijn bekertjes en borden : dagelijkse enkele stukken maken en een paar keer bakken. Werk  van lange adem en veel geduld, want met porselein kan er in elke fase van het productieproces wat verkeerd gaan.
 
 
- ik heb een patroon gekocht van Elizabeth Hartman. Daar wil ik graag aan beginnen.
 
 
 
 
 
De kleur is nog een punt om over na te denken. Zo'n kleurrijke quilt is heel vrolijk, maar ik ben ook een superfan van deze combinatie:
 
 
 
 
Lapjes uitzoeken, patroon goed lezen, lapjes snijden, naaien, strijken, naaien, strijken,...
Een groot project!


 
 
 
Hoe lang duurt die paasvakantie alweer?
 
 
 
 
 
 

 

Geen opmerkingen: