maandag 1 oktober 2012

Sanne, Riet en Roza

Heb je dit gezien?  Mooi he?

Nu een van de beste tassenmaaksters uit blogland over haar testresultaat toonde, denk ik dat ik vrijuit kan spreken.

Ergens tegen het einde van de maand juli kreeg ik een mail van Sanne: of ik nog tijd had om een patroon uit het boek te testen? Ik had haar nl. vroeger gemeld dat ik wel wou helpen bij het nakijken van een patroon.

Ja, natuurlijk. Een testtas met een patroon van de beroemde Eloleo, dat zag ik wel zitten.
Het werd de Roza, een tas met een verzonken rits.

Man, wat een patroon! Goede uitleg, goede foto's, stap voor stap komt er een tas van onder je machine gerold.

Ik heb al veel genaaid, met allerlei patronen en handleidingen gewerkt, maar het moet gezegd, Sanne en Riet weten hoe ze een moeilijker ontwerp voor iedereen toegankelijk kunnen maken.

En kijk, dit is mijn versie:

 

 
 
Het is een ruime schoudertas met twee zijvakken en een verzonken rits (had ik al gezegd).
Mijn tas is wat smaller geworden dan het patroon voorschrijft omdat ik de tekening op de zijtassen wou laten doorlopen. Daarom moest ik wat schuiven en goochelen.
 
 

Binnenin zitten nog drie zakjes om verloren lopende spulletjes een vaste plaats te geven. Ook hier moest ik wat aanpassingen doen omdat ik perse deze stof van Anna Maria Horner wou gebruiken. De lap was eigenlijk wat te klein, maar met een grotere boord van de buitenstof aan de zakjes was dat vlug opgelost.
 
 
En hier een sfeerbeeld van de rits-met-knoopje:
 
 





 
 
 
De binnenkant van de draagriem en het paspel maakte ik van binnenstof om er mooi geheel van de maken. Paspel maken is echt niet moeilijk en hoe je het verwerkt, leggen Sanne en Riet van naadje tot draadje uit.
 
Mijn mening? Geweldig! Ik zit echt te popelen om het hele boek in handen te krijgen, ik heb het ook al besteld als verjaardagscadeau voor zus K en ik ben van plan om heel wat patronen en ideeën te gebruiken. De aanpassingen die ik deed, had ik alleen aan mezelf te 'danken'. Ik wou perse deze stoffen gebruiken en moest dus hier en daar wat schuiven.
 
De mening van mijn dochter? Geweldig! Ze heeft vrijwel onmiddellijk beslag gelegd op de nieuwe tas en gaat met vrolijke kleurtjes door het leven.
 
 
 
 
De stof komt van Lena en Zasa in Berchem, de rits van Naald en draad in Schoten.
 
Wij hebben veel plezier van de tas met verzonken rits, bijgenaamd Roza. Ik hoop dat jullie hem ook gaan maken!
 
 
 
 
 




4 opmerkingen:

Vlinderknoopje zei

De tas is héél mooi... ik koop zeker het boek en zal er ook een tas uit maken!

hobbyloes zei

Een hele mooie tas en het ziet er zo professioneel uit, prachtig !

omatof zei

jij hebt alweer een prachtige tas gemaakt. Jij bent echt wel een prof!Het vorige boek, allemaal rokjes ging naar je zus M. Jammer ben ik noch jarig noch je zus K!

Joke zei

Ik heb deze intussen ook gemaakt!!
Super tof! En eigenlijk viel ze best mee qua moeilijkheid! 'k heb er wel een eigen touch aan gegeven door de voorzakken van bias te voorzien in plaats van paspel ... maar dat was minstens even mooi!