woensdag 30 mei 2012

Ondertussen...

... schijnt de zon nog altijd in Schoten.

... bloeien de klimrozen uitbundig

... en de campanula (onkruid, zegt mijn man, mooi onkruid dan)











... is het volgens de weervoorspeller op de computer redelijk korterokjesweer.
    Ik weet niet goed waar ik dat woord zou splitsen.

... hebben de verdomde slakken weer de weg
    naar de dille gevonden ondanks de lekkere
    biervallen die ik klaargezet had.











... zijn dezelfde slakken nu gelukkig wel van de sla en de peterselie weggebleven dankzij diezelfde biervallen. Groenten en kruiden kweken we hier in potten en bakken tot zelfs tussen de wingerd bij gebrek aan horizontale meters. Zoals mijn vader altijd zei: onze tuin is niet groot, maar hoog....!



...wappert de was vrolijk in de zonnige wind. En zie ik daar geen nieuwe rokjes hangen? Ja, eentje van een echino-stofje en het andere in een katoenen voile van Anna Maria Horner. De patronen haalde ik uit het beroemde boek. Vermits ik het tweede stofje al voor een ander project gebruikte, moest het patroon wat aangepast worden om er nog een rokje uit te krijgen. De foto is niet denderend. In werkelijkheid zijn de kleuren veel feller.

... zijn de pakketjes voor mijn kikkervriendinnen op de post geraakt. Als alles naar wens verloopt, komen ze vandaag op hun bestemming aan.

... genieten we van onze nieuwe koelkast. Na de auto en de naaimachine liet ook de koelkast het afweten. Ander en beter dus (zucht). Sinds enkele tijd geeft de wasmachine af en toe een rare foutmelding. E 40. Is dat niet de route naar de kust? Ik hoop dat het geen hint is, dat de wasmachine vindt dat ze vakantie verdiend heeft.

... mocht de naaimachine van vriendin L hier komen logeren. En dus was er  weer goed gerief voor een nieuwe boodschappentas. Niet voor mezelf.
 Met een patchwork-applicatie en een zakje-met-rits aan de buitenkant.

... ga ik nog wat corrigeren voor het puzzeltijdschrift, want dat doe ik als zelfstandige in bijberoep.

... mogen we straks onze benen onder tafel steken op het verrassingsfeestje voor de verjaardag van mijn broer. Naast mijn vele zussen heb ik ook twee broers en die worden ook al eens een dagje ouder. Dus weer smullen vanavond. En niet struikelen over de dagelijkse vraag 'wat gaan we eten?'

... drink ik thee zonder thee, bekers thee,


Women's Energy van Yogi Tea, ah ja!



Geen opmerkingen: