donderdag 10 mei 2012

Bestelling

Zus H gebruikt verschillende handtassen. Gevolg:elke dag weer de inhoud verhuizen of 'vertassen' .
Om dat allemaal wat gemakkelijker te laten verlopen en niets te verliezen, vroeg ze  me een tasje te maken dat in de verschillende handtassen zou passen.

U vraagt, wij naaien!

Ze gaf me wat afmetingen en ik kon aan de slag.

Eerste ontwerp. Voldoet wel aan de opgelegde afmetingen. Lijkt mij wat groot. Ik vind het meer een soort toilettasje.

In het echt is het tasje niet heel groot: 20 x 15 cm, het ziet er wel nogal zwaar uit.
Stof:bruin fluweel van ikea, voering: gestreepte hemdenstof




Volgende poging. Ik had zin in een extraatje en daarom maakte ik een versiering. Weer een bruin tasje, maar met blauwe accenten.

bruine stof van ikea
blauwe lapjes uit de enorme voorraadkast



Goed geprobeerd. Dit tasje is misschien wat te klein voor haar dikke portefeuille.


Derde keer goede keer?


Dit is een vrolijk tasje. Het is groot genoeg en helemaal niet zo robuust als nummer 1. Gestreepte stof van                                              Lena en Zazsa                              

Ik kan nog een hele tijd tasjes maken, stof genoeg.
Morgen mag ze al kiezen. En passen, proberen of haar verloren lopende spulletjes in een van de tasjes een plaats vinden.


Dit is mijn favoriet:


Op de foto past de lavendelblauwe rits niet zo goed bij de blauwe lapjes. Dat is maar schijn, de streepjes van het bovenste stukje (en de voering) zijn paarsblauw.
De tasjes zijn voorzien van een nieuw labeltje, als ik het niet vergeet tenminste.

Een beetje knutselen met computer, transfer papier en katoenen lint zorgde voor dit resultaat:

Ik heb me in elk geval goed geamuseerd!









3 opmerkingen:

Atelier het Uilenhuis zei

Ze zijn leuk geworden. Die met blauw is ook met mijn favoriet. Je zus heeft maar geluk!
Groetjes,
Nanaya

omatof zei

tasje nr drie vind ik persoonlijk het mooiste. De andere zijn ook mooi, maar bruin is niet zo mijn ding! Geef mij maar kleurtjes!!!

Joke zei

Welke heeft H. uiteindelijk gekozen? Het 3e leek me wel echt iets voor haar ...