dinsdag 19 januari 2016

Porselein

Porselein is een zalige "stof" om mee te werken. Het voelt heel zacht aan je handen en je kunt er heel dunne potjes, bekers of schalen mee draaien. Tenminste als je veeeel oefent.

Ik ben nu enkele weken bezig met Limoges porselein op de draaischijf. gewoonlijk vergeet ik foto's te nemen of op te schrijven wat en hoe ik alles gedaan heb. Daar breng ik vanaf vandaag verandering in.
Ik nam mijn mooiste schrift mee naar het keramiek atelier van de academie, doopte het porselein en noteerde nauwkeurig mijn 'vorderingen'.
En ik nam een paar foto's met mijn telefoon.

Een schaaltje:

 
 

Hier ben ik wel tevreden over. Ik hoop dat het de oven overleeft zonder scheuren of barsten.


Een beker in wording:

 
 
 
Als ik de wand heel dun wil krijgen, kan ik het bekertje nu beter even laten rusten. Het porselein is hier nogal nat en dan dreigt alles in te zakken. Afgedekt wat laten drogen is de oplossing. Volgende week kan ik er dan verder aan werken.
 
 
Geduld is een schone deugd!
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen: