zondag 10 januari 2016

365 Challenge

Op het einde van het vorige jaar meldde ik me aan voor een 365 challenge, een sampler quilt met 365 (of meer) blokken. 
Je naait in een jaar tijd een quilt waarvoor je elke dag om middernacht een mail krijgt met een link naar het blok van de dag.
Het initiatief vond ik op het www in Australië en ondertussen zijn er wereldwijd al 10000 quilters aan de slag.


Als ik op vrije dagen aan mijn man vraag wat hij gaat doen, is zijn antwoord gewoonlijk: "wat prutsen". In zijn geval betekent dat aan een van zijn vliegtuigen werken en met al die elektrische verbindingen, servo's en bedradingen is 'gepruts' een goed gekozen, niet pejoratief bedoeld woord.

Vanaf vandaag kan ik dat ook gebruiken, want geloof me, een blok van ongeveer 9 x 9 cm met 28! onderdeeltjes is echt prutswerk.

 
 
 
Vandaag is het 10 januari (In Australië zijn ze al wat ouder, daar is de 11de al begonnen; er zat al een nieuwe opdracht in de mailbox).
Ik heb al drie blokken genaaid, 1 januari, 1 januari bonus en 2 januari. 




Ik zal dus af en toe een tandje mogen bijsteken. Maar om het allemaal wat vlotter te laten verlopen, heb ik nu eerst in de volgende opdrachten gekeken naar de grootte van de reepjes stof. Daar heb ik dan kartonnen malletjes van geknipt. Vermits de afgewerkte blokken allemaal dezelfde afmetingen hebben, zijn er regelmatig lapjes van gelijke grootte nodig. Misschien gaat het knippen dan wat vlotter.





Dit is het uiteindelijke doel



 
 
Ben benieuwd of ik het haal in december! ik duim in elk geval voor mezelf.
 
 
 
 
 




1 opmerking:

omatof 05 zei

Onvoorstelbaar, wat een werk zeg. Een ding staat vast......JIJ KAN DAT!