woensdag 7 augustus 2013

Stappen!

Over drie weken is het zover: dan gaan we weer op weg naar Santiago de Compostela.

Dit jaar wordt het zwaardere tocht. We stappen vanuit Hendaye aan de Frans-Spaanse grens via de kustweg (Camino del Norte) naar het westen. Aan de Baskische kust liggen de meeste dorpen op zeeniveau en de weg erheen loopt via de bergen. Dat wordt dus elke dag een aantal keren klimmen en dalen!


fot van het internet
 
 

Mijn conditie is niet altijd tiptop en daarom had ik me voorgenomen om naast onze wekelijkse tocht elke dag een aantal kilometer te gaan stappen of fietsen. Een goed plan!

En zo ging ik ook vandaag weer op stap, naar 'het dorp' (het centrum van onze gemeente).
Ik weet het, er was regen voorspeld, maar dat het zo erg zou worden, had ik niet gedacht.

Tien kilometer en een heleboel regen later kwam ik terug thuis, nat tot op mijn vel:


En wat heb ik geleerd?


  • Stappen in de regen doet deugd. Zodra je nat bent, maakt het niet meer uit hoe nat je wel wordt: nat is nat en in deze zomerse tijden een welgekomen verfrissing.

  • De K-way is niet bedoeld voor de regen. Hij was binnenin even nat als aan de buitenkant! Op onze vorige tocht naar Compostela hadden we dit al eens beleefd. Nu ben ik overtuigd: ik wil een regencape die over de rugzak gaat, geen K-way. Daarenboven weegt dat ding veel te veel en wij zijn lichtgewichtadepten. Tenslotte moet je alles wel op je rug dragen hé!

  • Onze wasmachine spoelt niet goed of er zitten rare elementen in de regen. Naarmate mijn linnen broek nat en natter werd, kwamen er meer en meer witte vlokken op. Schuim! Ik heb het er onderweg een aantal keer afgeveegd, maar het bleef komen.
sorry voor de onscherpe foto!

 
 
  • Na de frisse regen doet een warme douche geweldig deugd.
 
  • Mijn schoenen blijven nog altijd waterdicht. Joehoe!
 
  • En toch hou ik meer van dit soort tochten:

vorige zondag in de buurt van Wezemaal
 
Na regen komt zonneschijn, nietwaar? De plantjes krijgen nu hun broodnodige water en daarna kunnen we weer aftellen: dit wordt een zomer om te onthouden! Ik geniet ervan!!
 
 
 
 




Geen opmerkingen: