dinsdag 6 december 2016

Een passend kleedje

Toen ik de kerststal naar beneden haalde, dacht ik dat een passend kleedje voor het tafeltje wel mooi zou zijn.

Het werd een quilt, groter dan ik eerst in gedachte had (148 x 148 cm) en toen de top klaar was en ik een passende achterkant vond, leek het me beter om er ineens een dekentje van te maken. Allemaal meer werk dan ik eerst van plan was, maar ik ben er blij mee, en de dochter blijkbaar ook, want ze hoopt dat het dekentje later in haar richting mag verhuizen.

De quilt bestaat uit 288 driehoeken die 144 vierkanten werden, en 42 driehoeken voor de rechte hoeken. De binnenste rand is één geheel, de buitenste heeft een zaagmotief van kleinere driehoeken.

Ondertussen raakte de kerstboom ook bewoond en versierd.





 
Patroon van de quilt: Quiltmania
Stof: vooral Naald en Draad, Schoten
De foto's zijn met mijn telefoon gemaakt en de kleuren zijn niet van denderende kwaliteit. Sorry!












1 opmerking:

hobbyloes zei

Je quilt is erg mooi en past helemaal qua kleuren bij deze tijd van het jaar.