donderdag 27 oktober 2016

Lezen en dekentjes

Ik lees graag, ik lees heel graag en liefst twee of meer boeken tegelijk. Enkele jaren geleden had ik een ernstige leesdip, maar die is de laatste tijd gelukkig helemaal verdwenen.

Bij lezen hoort een hoekje, bij dat hoekje hoort een zetel(tje) en in dat zeteltje past een dekentje.

Gelukkig kreeg ik een tijd geleden een pakket stofjes van mijn petekind S. Daar zat ook een lap bij met lezende meisjes. Goed gekozen, S of mama van S!

Bij Amerikaanse quiltsters vond ik inspiratie voor een dekentje met de quilt-as-you-go-techniek. Dat is helemaal niet moeilijk en voor de schouders en nek een ware verademing. Je kunt dan met kleinere stukken werken.

De eerste vierkanten zijn klaar:




Er is nog heel wat werk aan de winkel, maar ik zie het al helemaal zitten!



2 opmerkingen:

Desideri Chic zei

belle geometrie, mi piace l'inserto centrale :)
ti seguo come follower
Passa a trovarmi ✿✿✿
http://desiderichic.blogspot.it/

wapiti zei

Grazie mille, Chiara!
Ho scelto quest' inserto perche mi piace leggere.
Ho trovato il tuo blog en ho visto tante belle chose!
Ti seguero!