zondag 28 augustus 2016

De buurvrouw, de naaimachine en het resultaat

Sinds twee weken heb ik (heel) veel last van een pees in mijn schouder. "Wat pijn doet, moet je laten", zei de kinesiste. Veel activiteit bleef er dan niet meer over.

Maar niet getreurd, daar stond nog altijd de antieke naaimachine en om te stikken moeten je rechterhand en -arm niet  zo hard werken.

Toen ik een tijdje geleden de (nu verhuisde) buurvrouw vertelde dat de naaimachine van haar moeder weer werkte, was ze zowaar ontroerd. Daarom beloofde ik haar een cadeautje dat ik met de oude Singer zou naaien.

Ik zocht en vond in mijn voorraad de geschikte stof voor twee kussens. De randen van de lappen kregen eerst een behandeling met de overlock, want de oude machine stikt alleen rechtdoor en linnen rafelt erg. 






De achterkant heeft een ruime flap om de overtrekken gemakkelijk te kunnen wassen.

Benodigdheden: twee stukken klassieken linnen bloemenstof en enkele stukken ecru linnen, draad, de antieke naaimachine en trappende voeten om het wiel draaiende te houden.

Morgen is de buurvrouw thuis van vakantie-aan-zee en dan kan het cadeautje haar richting uit.




1 opmerking:

omatof 05 zei

Rustigaan met je schouder?!?
oud is duidelijk niet afgeschreven want wat een mooie kussens!!! ❤️