woensdag 25 november 2015

Bekertjes in 't groen

Tussen de naaiprojecten door was er nog wat tijd voor draaiwerk.

Ik draaide een aantal bekertjes-op-proef om een goede vorm uit te kiezen (opdracht in de academie). het motto was 'hoe schever hoe beter'.

De afgekeurde exemplaren kon ik niet zomaar in de vuilnisbak kieperen. Ik gaf ze allemaal hetzelfde glazuur zodat ze toch een klein samenhorigheidsgevoel hebben.



Wit is altijd schoon, dacht ik en daarom kreeg de onderkant een laag wit semi transparant glazuur. In de voorraad ooit gekregen poederglazuren staat een bokaal met 'travertin'. Ik heb van al die poeders wel eens proefplaatjes gemaakt, maar die zijn niet echt heel goed.
Het geheel werd een verrassing, spannend om dan de oven open te maken. 




Sommige potjes zijn echte bekertjes met de nadruk op -tjes, of kunnen daarvoor doorgaan, andere zijn schaaltjes voor ...

 
 

Ik ben wel blij met de uitkomst. Het had ook een lelijke kleur kunnen zijn.


Straks is het weer naaimachine-tijd. Het winterproject roept en ik heb nog wat liggen voor een vriendin.
Wordt dus vervolgd!