donderdag 16 juli 2015

Zomer

Na een korte zeer nodige regendoortocht is de zon er weer!

Ik hoop dat ze wat bij ons blijft, ik kan het licht en de warmte wel gebruiken: een hardnekkige laryngitis (al bijna 3 weken en nu de tweede antibioticakuur)  maakt me moe.

En toch, vorige week ging ik met twee collega's van de academie op cursus in Genk.

We leerden er goed gips maken

 
 
 
 
een gipsen blok afdraaien 
 
 
 
 
een mooie eendelige mal maken
 

 
 
 
 
en kregen inzicht in de knepen van de kunstige meerdelige mal

 
 
De foto's kreeg ik van Liliane, lieve collega, chauffeur en fotograaf!

 
 
Deze week volgde ik al twee namiddagen een nieuwe draaicursus bij Margot, een straaltje warme zon in de donkere dagen. Volgende maandag en dinsdag gaat de cursus verder en dan kan ik waarschijnlijk gelijkvormige schalen en potjes draaien. Wordt vervolgd ...







2 opmerkingen:

hobbyloes zei

Wat is dat knap gemaakt hoor.
Ellendig zijn die antibioticakuren hè, maar wel noodzakelijk.
Hopelijk gaat het nu beter met je.

Villa Speelmama zei

Wauw, zo speciaal! Dat zou ik ook graag wel eens doen.
Heel veel beterschap!! Kan je ondertussen wat lezen, hoop ik?
Maar hopelijk kan je binnenkort weer alles doen en voel je je weer helemaal tip top!