woensdag 4 juli 2012

het gaat vooruit

Het gaat vooruit, het gaat verbazend goed vooruit!

De eerste werkstukken met mijn nieuwe naaivriend(in) zijn klaar of bijna klaar.

Nummer een was een eenvoudige boodschappentas, niet heel groot dus makkelijk te dragen:



Het model is heel simpel, maar het was dan ook de bedoeling om de nieuwe machine te testen. Dat is goed gelukt, vooral werken met paspel is nu een feest , nu ja, feestje dan ;-)
Een paspelvoetje is toch een groot gemak. Geen gesukkel met de instelling van het ritsenvoetje, paspel maken, alles op de juiste plek, het gaat eigenlijk vanzelf.



Daarna maakte ik op bestelling twee brillenzakjes, een rood voor de rode bril en een groen voor de ...

Daar zijn nog geen foto's van, want ze moesten vlug mee op reis naar Griekenland. Zij blij!


Het volgende project is voor vriendin L die me haar naaimachine uitleende. Nu de vakantie van Janome voorbij is, mag ze een grote tas meenemen. Het wordt een 'gezichtjestas' met witte voering. Binnenin zit een zakje - met - gezicht om in de stijl te blijven.
Ik denk wel dat ze er blij mee zal zijn. Van kleurrijke gezichtjes wordt iedereen vrolijk, met of zonder zon.
















Stikken gaat super goed en ik zit al vol plannen voor nieuwe projecten. Er liggen stofjes en patronen klaar voor kleedjes, broeken en tassen. Oh ja, ik heb ook een Japans tassenboek gekocht. Moooooi!!! Binnenkort kan ik daar waarschijnlijk ook iets van laten zien.


Ook in de tuin gaat het verbazend goed vooruit:



Groenten en kruiden groeien en bloeien hier allemaal in bakken, potten en oude vuilnisbakken. Dat gaat prima, hoewel de sla-oogst dit jaar niet zo overvloedig zal zijn. Tot nu toe zijn wij in Schoten al aan de meeste geweldige regenbuien en onweders met wateroverlast ontsnapt. regelmatig plantjes gieten is dan de boodschap. De courgetjes, brocolli en paprika-in-wording kreeg ik als piepkleine plantjes van vriendin Liesje.

Ook bloemen staan volop in knop en in bloei:

De klimrozen doen wat van hen verwacht wordt: klimmen en de tuin rood kleuren.


En aan de andere kant hebben we lavatera en witte roosjes.
De Franse zonnebloemen zijn voor augustus, dan wordt die kant van de tuin weer geel.


Clematis in knop


De bloemen zullen voor een van de volgende dagen zijn.

Heerlijk toch, zo'n tuintje waar je elke dag weer wat anders in vindt.
En wacht maar! Volgend jaar tussen als ons nieuwe groen, midden in de natuur van Schoten wordt het zeker zo mooi.


Nu ga ik weer wat dozen vullen met boeken voor het nieuwe nest en andere voor de kringloopwinkel en de lezende medemens.




 

1 opmerking:

*Sam zei

Mooie tassen en leuke plantjes. Wat zo'n nieuw vriendje als niet kan hé ;-)