woensdag 22 april 2015

vogeltjes in wording

Wat doe je op een onverwacht vrije dag?

Lekker knoeien en knutselen met gips bijvoorbeeld?

 
 
 
 
Het linkse vogeltje boetseerde ik vorige week uit draaiklei, het andere is van gips.
 
In de academie maken we een tweedelige mal en ik wou graag wat porseleinen vogeltjes naar het voorbeeld van de stoffen exemplaren.
 
Daarom boetseerde ik er eentje in klei. Onze leerkracht Griet wou graag de link zien met de stoffen diertjes en dus naaide ik vogeltjes die ik vulde met gips. Zodra dat gips wat opgesteven is, kan de stof er voorzichtig afgehaald worden en heb je dit resultaat:
 
 
Je ziet nog duidelijk de structuur van de stof (linnen) in het gips. Ik heb er ook een van een katoenen model en daarvan is de structuur veel fijner. De bedoeling is dat je ook in het porselein later de originele stof herkent. Ben benieuwd!
 
 
Ik had de smaak te pakken en goot er nog eentje, toen waren ze met drie.
 
 
 
Volgende week maken we de mallen en als die droog zijn (reken een week of twee) kan ik ze afgieten in porselein.
Als ze dan gebakken en geglazuurd zijn, kunnen ze weliswaar zonder vleugels in een mobile of zo rondhangen samen met hun stoffen vriendjes.
 
Wordt zeker vervolgd!
 
 
 
 
 

3 opmerkingen:

Lies zei

Ooh, mooi zo met die "stoffen" textuur!

hobbyloes zei

Ben benieuwd, ik denk dat ze erg mooi worden.

omatof 05 zei

Ik vind ze nu al zo mooi! 'k Ben dan ook erg nieuwsgierig naar 't eindresultaat. Succes....