dinsdag 24 maart 2015

Schilderen

De laatste drie weken moest in de academie iedereen naar een ander atelier, kwestie van de comfortzone te verlaten en kennis te maken met iets nieuws.

Ik had voor schilderen gekozen.

Nieuwsgierig was ik wel, maar ook wat zenuwachtig, want sinds de lagere school had ik geen penseel meer vastgehad, laat staan dat ik in die jaren stillekes goed met verf en borstel overweg kon.

Groot was mijn verbazing toen na enkele lessen echte olieverfschilderijtjes op mijn ezel stonden. Super lerares die van elk van ons daar een schilder-in-spe maakte.

Het thema was 'herinneringen' en daarvoor moesten we foto's uit de oude doos meebrengen.
Eerste opdracht: een portret uit die oude doos


 
 
 
 
 
Tweede (en laatste) opdracht: een voorwerp, gebouw, of een detail:
 

  

Volgende week is het weer 'gewoon' keramiek.  




3 opmerkingen:

omatof 05 zei

Wauw, in Schoten zit echt talent!
Heel mooi gedaan zeg!
Is er iets wat jij niet kan?

hobbyloes zei

Wat een leuk portret.
Schilderen doe ik ook graag, alleen geen tijd hè.
groetjes, Loes

Groentje zei

Wauw, zo'n creatieve duizendpoot!