zondag 30 december 2012

De laatste

Vandaag is zus G jarig. Een deel van haar cadeautje is al gekocht (stof om op te borduren, dat doet ze graag) en het andere deel (een tas, wat anders) ligt bijna afgewerkt op de naaitafel.

Gewoonlijk is de dag na haar verjaardag de laatste dag van het jaar en dat is nu niet anders.

Tijd voor goede voornemens?!

Ik ben daar geen goede vriendjes mee, met die voornemens. Dikwijls verdwijnen ze even vlug als ze gekomen zijn. Mijn levensweg is geplaveid met plannen die soms tot een goed einde kwamen, maar meestal ondergesneeuwd raakten door diep ingesleten (goede) gewoonten of hebbelijkheden.

Mijn voornemen voor dit nieuwe jaar is dan ook om geen goed voornemen te hebben. Op één na. Ik ga proberen om enkele woorden uit mijn jargon te schrappen. Laten we zeggen, één per maand om het mezelf niet al te moeilijk te maken.

Ok, daar gaan we: vanaf 1 januari verdwijnt het woord 'moeten' in al zijn vormen uit mijn leven.

Als het goed gaat, hoor je mij niet meer zeggen "ik moet nog..." of "moest jij niet...".

Benieuwd of het lukt.

En nu moet (bijna de laatste keer, dus geniet ervan) ik jullie allemaal nog het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Dat het een jaar mag worden met veel zon en warmte  voor jullie hart en genoeg regen voor de plantjes!



1 opmerking:

Anoniem zei

Groot gelijk...
alle goeds en nog veel meer voor 2013!